7a Marxa de Torxes per la independència

Bona nit, benvingudes i benvinguts a la setena Marxa de Torxes per la independència. Un altre any ens tornem a trobar per homenatjar la resistència catalana d'aquell Onze de setembre de 1714. Resistència que, malgrat els alts i baixos, no s'ha aturat fins arribar a l'actualitat, on podem dir que som una majoria.

Aquests últims anys hem comprovat com el procés d'alliberament del poble català avança ja de forma definitiva i irreversible. Així ho demostren les importants mobilitzacions com les consultes populars, la manifestació del passat Onze de setembre o la gran cadena humana que hi ha convocada per demà. Cal celebrar aquest pas endavant, però sempre amb la ferma convicció que la independència ha d’anar acompanyada d’un procés de transformació integral de la nostra societat. Cal desvincular-nos de l’Estat Espanyol i Francès, però també de la Unió Europea, del capitalisme i del patriarcat. És aquesta l’única via que permetrà al poble català canviar-ho tot per ser veritablement sobirà.

El camí, però, no serà fàcil. Els plantejaments confusos, ambigus, covards i dilacionistes del sobiranisme conservador i neoliberal de Convergència i Unió són aprofitats miserablement per accentuar el saqueig a les classes populars en forma de retallades i privatitzacions dels serveis públics. Tot plegat amb el silenci còmplice d'ERC i el vistiplau d’una casta sindical i política que s’omple les butxaques en incomptables trames de corrupció.

Per fer-hi front cal assenyalar i arraconar els que amb l'excusa de la crisi estan desmantellant el sistema públic, com és el cas de la nostra comarca, on CiU està enllestint els preparatius per convertir l'Hospital en una fundació privada. Amb aquesta acció Berga perdrà definitivament el control sobre la gestió, que passarà a mans de patrons privats els noms dels quals, a hores d'ara, encara es desconeixen.

A l'altre costat hi tenim l'espanyolisme, que aprofita l'avenç independentista per renovar els atacs contra la llengua i cultura catalanes, sobretot al País Valencià i a les Illes, on amb la normativa que acaba d'aprovar el PP, el català deixa de ser llengua preferent a l'educació balear. Per tot això, hem dir prou al foment sistemàtic de la catalanofòbia arreu dels Països Catalans!

Per acabar amb totes les agressions hem de seguir avançant en el nostre camí cap a la ruptura. Demà, no serà una Diada qualsevol al Principat com ho demostra el fet que només del Berguedà sortiran una trentena llarga d'autocars i incomptables vehicles cap a la Via Catalana, un esdeveniment històric que ens permet afirmar sense embuts que, ara sí, el poble català ha perdut la por.

Aquest 11 de setembre serà el poble organitzat el veritable protagonista de la Diada. Serà a partir del dia 12 que ja no n’hi haurà prou amb la mobilització de caire simbòlic, sinó que entrarem necessàriament en un context de confrontació directa amb l’Estat, i caldrà que estiguem ben units. Per això caldrà un nivell superior de conscienciació, d'implicació i d’organització. Ha arribat, doncs, l’hora d’arremangar-se, d'organitzar la defensa dels drets socials i nacionals i avançar en un procés de ruptura que, per molt que CiU ens intenti convèncer del contrari, ja no es pot ajornar més.

L'any vinent, doncs, quan ens tornem a trobar aquí, tornarem a demanar independència per tenir un país sense corrupció, democràtic i lliure per decidir, també, en quin sistema social i econòmic volem viure, en definitiva... independència per a canviar-ho tot!

Visca els Països Catalans! Visca la Terra!