Feina en temps de confinament

Ja fa dos mesos que la situació d’emergència sanitària va canviar sobtadament les nostres vides. D’un dia per l’altre, tots vam haver d’adaptar la nostra manera de relacionar-nos, de cuidar-nos i també de treballar, amb l’objectiu d’intentar aturar l’avenç de l’epidèmia de la Covid-19.

En l’àmbit municipal, en aquell primer moment a mitjans de març els esforços es van concentrar en l’Hospital Comarcal, les residències i en evitar contagis sense desatendre el servei públic de l’Ajuntament. Es van definir uns serveis mínims presencials imprescindibles i es va enviar tota la resta de personal a casa, al mateix temps que es desplegaven els recursos necessaris per poder treballar a distància. Superat el confinament total, i un cop disposàvem dels equips de protecció individual adients, una part del personal es va poder reincorporar seguint les mesures de seguretat convenients, però tècnics i administratius segueixen encara treballant en bona part des de casa.

Al Ple municipal de dijous passat, el primer que s’ha fet telemàticament, es va posar sobre la taula quina havia estat la dedicació dels treballadors i treballadores durant el confinament, així com del govern municipal. Pel que fa a l’Equip de Govern, els berguedans i berguedanes podran jutjar si hem estat o no al lloc que ens tocava i fent el que calia en cada moment, sovint més enllà de les competències municipals. En tot cas, volem donar la cara per la gent que treballa a l’Ajuntament. Amb alguns fa setmanes que no ens veiem de manera presencial, però el contacte diari que hi tenim fa que puguem valorar perfectament quin ha estat i és el compromís de la gran majoria. Som conscients de les dificultat de compaginar la feina des de casa amb la situació familiar de cadascú, més encara en aquesta situació d’angoixa per a molta gent, però en general la feina feta ha superat les expectatives.

Contra els tòpics sobre el funcionariat, el que veiem cada dia són molts treballadors i treballadores que tiren endavant la feina, ara també des de casa, malgrat les mancances d’un Ajuntament infradotat en comparació amb els nivells de burocràcia creixent a què obliga la legislació i esclau de les limitacions imposades per l’Estat.

Des de l’equip de govern seguim a disposició dels grups municipals i de la gent de Berga per detallar les mesures que s’han anat prenent i sobretot les que estem preparant de cara al futur, ara que l’atenuació de l’emergència sanitària va fent més evident l’emergència social. Ens comprometem a posar els recursos disponibles i els que puguem aconseguir per fer-hi front.