Gran èxit a la presentació de la CUP de Berga

Més de dues-centes persones han assistit, aquest vespre, a la presentació de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Berga.

Amb el Pavelló de Suècia ple a vessar l’acte ha començat amb la intervenció de n’Anna Gabriel, membre de la CUP de Sallent, que ha fet una petita explicació del que són i què fan les CUP remarcant la importància de la participació ciutadana i el treball de la CUP per la coherència, compromís i llibertat.

Acte seguit, en Josep Antoni Vilalta, membre de la CUP de Torà, ha exposat el context i situació que van portar a la creació de la CUP de Torà fent èmfasi en la necessitat que hi havia d'aparèixer una veu crítica i de portar la veu de les reivindicacions del poble que havien estat silenciades.  En Vilalta ha acabat la seva intervenció recordant la importància que té la participació del poble en aquest projecte i ha finalitzat amb les paraules d'en Joan Fuster: "tota política que no fem nosaltres serà feta contra nosaltres".  A continuació, han passat un vídeo realitzat per la CUP de Berga on exposaven diverses problemàtiques municipals contraposades a altres poblacions similars per extensió o població.  En aquest han tractat temes com l'inexistent transport públic urbà de Berga, el mal estat del mercat municipal, la manca d'espai per a les diverses entitats i escoles i la falta d'incentiu a l'associacionisme.

La darrera part de l'acte ha anat a càrrec de membres de la CUP de Berga.  Primer de tot, en Natxo Romero ha fet una breu presentació de la CUP Berga fent referència al bagatge associatiu dels components que la conformen i del funcionament basat en l'assemblea i les comissions per tractar cada problemàtica per separat.  També ha incidit en la necessitat de treballar per la participació ciutadana creant assemblees obertes per tractar problemàtiques concretes.  Seguidament, en Natxo ha donat pas a n'Anna Maria Guijarro que ha estructurat les problemàtiques i la situació actual de Berga.  En aquesta intervenció n'Anna ha tractat el transport públic de Berga, tant urbà com interurbà, la gestió dels residus i les infraestructures extraient les conclusions que s'ha realitzat una mala gestió i que farà falta la participació i el treball conjunt de tots per tractar aquestes problemàtiques.  Finalment, l'acte ha finalitzat amb la intervenció de n'Abel Caldera que ha traçat la línia ideològica de la CUP Berga basada en les polítiques de transformació social.  Aquest ha tractat temes com el de l'habitatge, la necessitat de treballar pels interessos generals a partir de la participació ciutadana, la creació d'un comerç que dinamitzi els barris i que, juntament amb el petit comerç, sigui la base del teixit social, la importància de les activitats esportives i de la salut preventiva i ha tancat la seva intervenció demanant transparència democràtica, la derogació de l'ordenança de civisme de Berga, una gestió transparent i participació ciutadana.

La presentació ha acabat amb un parell de preguntes, un llarg aplaudiment per part dels assistents i un pica-pica a la sortida de la sala.

Notícia extreta del portal Llibertat.cat