La CUP presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de CiU

La CUP de Berga ha presentat avui en roda de premsa una esmena a la totalitat a la proposta de pressupostos presentada per l'equip de govern (CiU).

PRESSUPOSTOS CUP 2014 (ingressos)

PRESSUPOSTOS CUP 2014 (despeses)

Els regidors Anna maria Guijarro i Francesc Ribera han definit quins han sigut els criteris polítics que ha emprat el grup municipal de l'Esquerra Independentista per a elaborar el seu propi pressupost municipal per al 2014.

Anna Maria Guijarro ha contextualitzat la situació en el marc d'un deute municipal creixent, que en els 6 anys de govern de l'equip de Juli Gendrau ha passat de 7 milions d'euros a 13,4. La situació, que coarta qualsevol iniciativa de millora de la ciutat, només es pot revertir reduint la despesa ordinària, com fa anys que defensa la CUP. Així doncs, veient que els criteris emprats per l'equip de govern a l'hora d'elaborar els pressupostos no contemplen la gravetat de la situació i segueixen ajornant i fent més gran el problema, la CUP ha decidit fer una proposta alternativa. Guijarro ha advertit que es podria donar el cas que alguna de les partides del pressupost de la CUP presentés algun problema, a causa que des de fora del govern la CUP no coneix tots els compromisos de despesa adquirits i que, per tant, no pretén fer una defensa estricta de cada partida, sinó dels criteris generals de reducció de despesa.

En aquest sentit, el regidor Francesc Ribera ha detallat els criteris emprats: limitar a la baixa les partides de despeses ordinàries i materials no inventariables; detectar les partides bombolla, inflades a propòsit per utilitzar en partides prescindibles; suprimir les partides que l'equip de govern no té intenció o capacitat d'executar i que es pressuposten pel mateix motiu que l'anterior i finalment una sèrie de partides amb criteri estrictament polític entre les quals hi hauria, per exemple, l'augment de la partida dels camins escolars o la reducció dràstica en atencions protocol·làries.

En el pressupost presentat per la CUP es denuncia el deute considerat il·legítim. Aquest deute correspon a part d'interessos financers que l'Estat ha obligat a contreure a l'Ajuntament de Berga per a pagar els proveïdors. El crèdit, finançat amb diner públic, ha estat deixat a l'ajuntament a través d'entitats bancàries que hi han carregat comissions absolutament abusives. Els regidors independentistes ho han definit com “una estafa en tota regla, propiciada pel govern espanyol”. L'estat −han explicat− deixa els diners als bancs al 0,5% d'interès i els bancs, per fer el tràmit, apliquen entre un 4'9% i un 5,74%. El pressupost de la CUP descompta la càrrega abusiva d'aquest interessos i els aïlla en una partida definida com a “Interessos il·legítims de crèdits”. L'esmena a la totalitat de la CUP també inclou l'exigència que aquesta partida no s'executi.