L'ajuntament i les activitats musicals nocturnes

Davant la suspensió del cicle musical Sònica, la Candidatura d'Unitat Popular volem fer les següents reflexions:

-Des de l'ajuntament hi ha una manca de planificació absoluta pel què fa a activitats culturals musicals nocturnes. Sempre que des de qualsevol entitat o particular s'ha programat alguna activitat d'aquest tipus s'ha tingut la impressió de trobar-se davant d'una arbitrarietat absoluta i acabar confiant en què el responsable de torn tingués un bon dia i donés permís per a l'activitat.

-Ja fa molt temps que des d'alguns sectors socials de la ciutat s'està insistint en la falsa dicotomia entre "veïns" i "gent jove". Que potser la gent jove de Berga no són veïns de Berga? Des d'aquests reductes del nacionalcatolicisme berguedà sempre s'etiqueta la gent jove com a gent problemàtica, associada a tot tipus d'activitats il·lícites i mereixedora de la desconfiança més absoluta. . Des de la CUP ens comprometem a dur a terme una política basada exclusivament en el respecte i els mateixos drets pel conjunt de la ciutadania de Berga, sigui quina sigui la seva extracció generacional o el seu lloc de residència dins la ciutat.

-Aquesta problemàtica ha demostrat altra vegada que la política del tracte personal prima per damunt de la planificació i la norma d'interès general. Qualsevol problema existent a la ciutat se soluciona amb un "passa pel despatx" totalment arbitrari: "si em caus bé o ets algú t'ho solucionarem, i si no, t'espaviles".

-Finalment, volem denunciar la hipòcrita posició del senyor Xoy. Ara surt en defensa d'un espai cultural, però fa dos anys i mig no va obrir la boca davant del tancament de l'antic local del Casal Panxo, on per cert s'hi desenvolupaven actuacions culturals que després han fet fortuna arreu dels Països Catalans.

Des de la Candidatura d'Unitat Popular ens comprometem a treballar per tal que totes les iniciatives culturals puguin ser dutes a terme sense cap tipus d'entrebanc, perquè creiem que la ciutat de Berga ha de ser, per damunt de tot, una ciutat viva.

Berga, 29 d'octubre de 2006