Resum del ple ordinari d'abril

Renúncia de dedicació exclusiva Juli Gendrau i modificació del cartipàs municipal

Juli Gendrau ha informat que deixa la dedicació exclusiva a l’Ajuntament de Berga per l’ocupació del càrrec de Delegat del Govern a la Catalunya Central. Tot i que només se’ns informa, mostrem el nostre desacord en la decisió. El compromís era ser alcalde de Berga en aquesta legislatura i creiem que complir amb el seu compromís passa per una dedicació exclusiva. No només renuncia a la seva dedicació sinó que delega a la resta de regidors de l'equip de govern les carpetes que portava com és el cas de Promoció Econòmica. antenint el càrrec d'alcalde i assumint el càrrec de delegat del govern es fa una acumulació de càrrecs, fet que sempre hem rebutjat. I el senyor Gendrau passarà de cobrar uns 43.000 euros anuals bruts (sou d’alcalde al qual renuncia) a uns 80.000 euros anuals. Aquest nou sou, que tot i no sortir dels diners de l'Ajuntament de Berga no deixen de ser diners públics, el trobem absolutament desorbitat. En context de crisi, el govern de CIU aprofita per fer unes dures retallades en pilars bàsics de la societat com l'educació i la sanitat i, sense cap escrúpol, continua mantenint aquest sous desorbitats per aquests càrrecs de partit.

Reglament Policia Local

Hem votat a favor del nou reglament de la Policia Local, debatut àmpliament entre tots els grups municipals.

Revisió del cànon de neteja

Havent parlat amb la majoria d’Associacions de Veïns perquè ens fessin arribar la seva opinió sobre el servei de neteja viària, hem fet arribar les seves opinions i hem votat a favor de la renovació del contracte amb l’empresa que ofereix aquest servei.

Modificació taxes Escola Bressol

Valorem positivament la feina feta per l’equip docent del centre per trobar millores en el funcionament i unes millors en les taxes que paguen les famílies

Criteri cessió taules i cadires

En el torn de precs i preguntes, hem demanat quin criteri se segueix quan una entitat sense ànim de lucre demana taules, cadires o altre mobiliari de l’Ajuntament. Com és que a algunes entitats se’ls porta i se’ls va a buscar tot i algunes altres s’han d’espavilar pel transport.

Criteri cessió d'espai de sota el jutjat

Arrel de la notícia que va aparèixer al Regió7 dissabte 30 de març, on s’explicava que l’AAVV Font del Ros disposarà d’un espai dins el magatzem municipal situat sota el jutjat, preguntem quin criteri se segueix per facilitar espais a les entitats i si les altres entitats també ho poden demanar.