Resum del Ple ordinari de febrer

Dijous 9 de febrer s'ha celebrat el ple ordinari ajornat la setmana anterior degut a les condicions meteorògiques.

S'aprova la moció per instar a l'Agència Tributària de Catalunya que estableixi mecanismes per pagar-hi els impostos directament

És una certesa històrica que l'estat espanyol ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent que n'ha penalitzat el desenvolupament econòmic i social. A la torna, amb aquest fenomen els diners dels catalans s'han utilitzat com a arma política utilitzada per a perpetuar aquesta situació de forçada contribució a una mal anomenada solidaritat.

Per altra banda és també un fet conegut l'existència al Principat de Catalunya de dos ens públics, l'Agència Tributària de Catalunya i l'Agència Tributària Espanyola, dedicats a la recaptació d'impostos, entre ells l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) i l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA). Fins a la data, i com en la immensa majoria de casos aquest Ajuntament ha estat tributant pels impostos anteriorment esmentats a l'Agència Tributària Espanyola.

Entre aquestes i altres raons, hem presentat una moció per

1- Instar a la Generalitat de Catalunya i a l'Agència Tributària de Catalunya a que estableixin un protocol d'actuació que permeti realitzar els pagaments d'aquests impostos a la mencionada Agència, efectuant a tal efecte, si s'escau, els canvis normatius que puguin ser necessaris.

2. Ingressar, així que sigui legalment possible, els pagaments efectuats per l'Ajuntament de Berga corresponents a l'Impost Sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF), i també en cas d'haver-n'hi, els corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA), a l'Agència Tributària de Catalunya, en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària Espanyola com s'han realitzat fins ara.

3. Notificar el present acord a la Conselleria d'Economia de la Generalitat de Catalunya.

Fira de Teatre Artesà

Ajornem la presentació de la moció amb el projecte de la Fira de Teatre Artesà per al ple ordinari de març.

Acords unitaris amb els treballadors

Hem votat a favor de l’aprovació dels acords unitaris sobre alguns aspectes laborals per al personal de l’Ajuntament. L'argument de disminuir el capítol 1, el del cost de personal dels pressupostos de l'Ajuntament, ha estat una constant en l'argumentari de la CUP en tots els plens de pressupostos de l'anterior legislatura i d'aquesta. Entenem que aquest acord significa un primer pas vers aquest objectiu, estratègic per a l'Ajuntament de la Ciutat.

Evidentment, creiem que encara hi ha molta feina a fer per a millorar l'organització del treball al consistori, com la implantació de sistemes de mesura de la productivitat del personal, repartiment just i equitatiu de les tasques a realitzar, la priorització de tasques, i, en general, canvis organitzatius de tot tipus amb un mateix objectiu de millora de l'eficiència de l'administració local. Tanmateix, valorem positivament els acords establerts, en especial, el relatiu a les hores extraordinàries.

En contra de la moció del PP i l’esmena del PSOE per retallar en Cultura

Pel què fa a la moció del PP per passar d'anuals a bianuals dos premis i imputar les quantitats dels premis a entitat socials, al darrer debat de pressupostos el nostre grup ja va defensar la necessitat d'apujar, en lloc de disminuir com va fer l'equip de govern, les partides destinades a diverses entitats amb una important tasca social a la ciutat, i més en un context econòmic com l'actual que fa preveure un augment de les necessitats que aquestes entitats malden per cobrir. Pensem que és demagògic i populista voler retallar unes partides en cultura per destinar-ho a entitats socials. Segur que hi ha moltes altres partides d’on poder treure aquests diners i no de la ja insipient regidoria de Cultura. A més, hi va haver un ple extraordinari per parlar sobre els pressupostos.

En quant a l'esmena del PSC a voler arrodonir l'assumpte amb la decapitació del Premi a la Cultura, només afegim que la despesa derivada d'aquest premi sembla més aviat escassa. El Premi a la Cultura no comporta cap guardó econòmic als premiats, per tant, les despeses són només infraestructurals. A més a més, si tenim un Teatre Municipal és per utilitzar-lo.

Votem en contra de la moció i l’esmena.

Votem a favor de les mocions del PSC sobre reduir la despesa en paper i sobre la mobilitat dels vehicles elèctrics.

Precs i preguntes

En aquest torn, lamentem que la informació sobre el tancament del laboratori del CAP no ens arribés fins a pocs dies del tancament del mateix. Demanem més transparència en les informacions i un canvi de dinàmiques en el funcionament del Patronat.

També demanem quins usos té actualment el Centre Cívic i quina planificació s'està seguint. Un any després que se sabés que l'Escola Municipal de Música deixaria l'equipament a principi de curs, encara no es té clara la planificació d'aquesta infraestructura.