Resum del ple ordinari de novembre

Dijous, 7 de novembre, s'ha celebrat el Ple ordinari del mes. Els posicionaments de la CUP han estat els següents:

Hem presentat esmenes a la modificació de les ordenances fiscals per al 2014 seguint el criteri que qui més té més ha de pagar.

Hem presentat una moció sobre la necessitat democràtica de convocar un referèndum d'autodeterminació del Principat de Catalunya. S'ha aprovat amb l'únic vot en contra del PP.

Hem presentat una moció en contra del tancament de la Ràdio i Televisió Pública Valenciana. S'ha aprovat amb l'únic vot en contra del PP.

Hem presentat una moció conjunta de suport als treballadors del transport sanitari. S'ha aprovat per unanimitat.

Sobre el Premi a la Cultura 2013 ens hem abstingut. Tal i com consta a l'acta la reunió per decidir el premiat, hi ha d'haver canvis en el funcionament de l'elecció del premiat. A dia d'avui, s'organitzen campanyes i s'emporta el premi qui obté més suports. El funcionament i mètode d'elecció està desvirtuant el premi.

'Ecos de Patum', l'espectacle de Comediants i l'Escola Municipal de Música de Berga, ha costat uns 28.000 €. Hem preguntat com es pensen aconseguir noves contractacions de l'espectacle perquè es pugui veure a altres poblacions.

Tal i com vam avanar al ple d'octubre, el 12 de setembre es va fer un dinar amb l'alcalde i el conseller Felip Puig que va costar 711 €. Hi van participar una vintena de persones i ho va pagar l'Ajuntament. Algun dels participants ha pagat la seva part i ho ha comunicat a l'Ajuntament. Hem demanat si la resta farà el mateix.

Finalment, hem preguntat a la regidora de Cultura la situació dels tècnics treballant en aquesta àrea. Actualment hi ha una persona a mitja jornada i també s'ocupa de temes d'Educació. En breu, aquesta persona agafa la baixa i hem preguntat com es cobrirà.