La CUP contesta les declaracions de Manel Villalante, Director general de Transport terrestre


Comunicat
de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) sobre les declaracions de
Manel Villalante, Director general de Transport terrestre, amb motiu
de la presentació del Pla de Millora del Transport Públic al
Berguedà
 


Dijous
passat Manel Villalante va fer unes declaracions en què anunciava
que s'està treballant amb la hipòtesi d'implantar la tarifa
integrada per al transport públic a la comarca del Berguedà el
proper mes d'octubre. Des de la CUP volem fer les següents
consideracions:





  • Valorem
    positivament les declaracions de Villalante i esperem que la
    implantació es faci realitat abans de finalitzar l'any.
    Des de
    la CUP ho considerem una prioritat imperativa, sobretot per
    les butxaques dels principals usuaris, els joves estudiants,
    històricament precaris i sense recursos. Implantar la tarifa
    integrada suposarà una reducció en els preus del transport
    públic de més d'un 70%
    .







  • El
    nostre programa electoral ja denunciava el greuge comparatiu que
    patim al Berguedà respecte a la majoria de comarques del Principat
    .
    En un estudi vam comparar Berga amb tres ciutats mitjanes Valls,
    Torelló i Cervera) que tenen característiques socioeconòmiques i
    demogràfiques semblants, i una distància gairebé idèntica amb
    les respectives capitals. Les conclusions eren clarament negatives.
    Tant qualitativament com quantitativa els berguedans patim un
    clar desavantatge
    .







  • En
    aquest sentit, demanem que s'estudii augmentar la freqüència de
    pas
    ja que d'aquestes ciutats, Berga és la que té una
    freqüència de pas més limitada
    . Només hi ha vuit autocars
    que de dilluns a divendres fan el viatge d'anada a Barcelona, i
    set que el fan de tornada a Berga. Aquest és un número irrisori si
    tenim en compte que a Torelló, Cervera i Valls disposen de 20, 13 i
    11 mitjans de transport públic (viaris i ferroviaris)
    respectivament, que, els dies laborables, fan aquest trajecte fins a
    la capital.





  • Exigim
    que l'Ajuntament de Berga demani una reunió bilateral amb la
    Comissió de Transport de Catalunya
    . Un cop exposats els greuges
    comparatius que patim els berguedans cal reclamar a
    l'administració que aquesta faci de mitjancera amb l'empresa
    que actualment explota la concessió de la línia per tal que tant
    aviat com sigui possible apliqui la integració tarifaria, augmenti
    la freqüència de pas i posi a disposició dels usuaris dos
    trajectes diaris directes cap a Barcelona
    . A més, demanem que
    la Comissió de Transport treballi, amb el suport de l'Ajuntament
    de Berga i de la resta de corporacions locals de la comarca, per
    aconseguir a mig termini l'arribada del transport ferroviari a
    la comarca
    , malgrat que el Pla d'Infrastructures de transports
    a Catalunya (2006-2026) aprovat per la Generalitat no ho tingui
    previst en les seves actuacions.





  • Considerem
    inadmissible que al Berguedà en ple segle XXI no hi arribi el
    tren
    , tenint en compte que poblacions com ara Torelló (que no
    té la condició d'enllaç ferroviari entre dues grans ciutats que
    si tenen Cervera i Valls) gaudeixen d'aquest servei. Per tant des
    de la CUP creiem que queda totalment justificada la demanda d'una
    connexió ferroviària amb la nostra comarca
    .





30 de juliol de 2010