La CUP contesta les declaracions de Manel Villalante, Director general de Transport terrestre
Comunicat
de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) sobre les declaracions de
Manel Villalante, Director general de Transport terrestre, amb motiu
de la presentació del Pla de Millora del Transport Públic al
Berguedà
Dijous
passat Manel Villalante va fer unes declaracions en què anunciava
que s'està treballant amb la hipòtesi d'implantar la tarifa
integrada per al transport públic a la comarca del Berguedà el
proper mes d'octubre. Des de la CUP volem fer les següents
consideracions:
-
Valorem
positivament les declaracions de Villalante i esperem que la
implantació es faci realitat abans de finalitzar l'any. Des de
la CUP ho considerem una prioritat imperativa, sobretot per
les butxaques dels principals usuaris, els joves estudiants,
històricament precaris i sense recursos. Implantar la tarifa
integrada suposarà una reducció en els preus del transport
públic de més d'un 70%.
-
El
nostre programa electoral ja denunciava el greuge comparatiu que
patim al Berguedà respecte a la majoria de comarques del Principat.
En un estudi vam comparar Berga amb tres ciutats mitjanes Valls,
Torelló i Cervera) que tenen característiques socioeconòmiques i
demogràfiques semblants, i una distància gairebé idèntica amb
les respectives capitals. Les conclusions eren clarament negatives.
Tant qualitativament com quantitativa els berguedans patim un
clar desavantatge.
-
En
aquest sentit, demanem que s'estudii augmentar la freqüència de
pas ja que d'aquestes ciutats, Berga és la que té una
freqüència de pas més limitada. Només hi ha vuit autocars
que de dilluns a divendres fan el viatge d'anada a Barcelona, i
set que el fan de tornada a Berga. Aquest és un número irrisori si
tenim en compte que a Torelló, Cervera i Valls disposen de 20, 13 i
11 mitjans de transport públic (viaris i ferroviaris)
respectivament, que, els dies laborables, fan aquest trajecte fins a
la capital. -
Exigim
que l'Ajuntament de Berga demani una reunió bilateral amb la
Comissió de Transport de Catalunya. Un cop exposats els greuges
comparatius que patim els berguedans cal reclamar a
l'administració que aquesta faci de mitjancera amb l'empresa
que actualment explota la concessió de la línia per tal que tant
aviat com sigui possible apliqui la integració tarifaria, augmenti
la freqüència de pas i posi a disposició dels usuaris dos
trajectes diaris directes cap a Barcelona. A més, demanem que
la Comissió de Transport treballi, amb el suport de l'Ajuntament
de Berga i de la resta de corporacions locals de la comarca, per
aconseguir a mig termini l'arribada del transport ferroviari a
la comarca, malgrat que el Pla d'Infrastructures de transports
a Catalunya (2006-2026) aprovat per la Generalitat no ho tingui
previst en les seves actuacions. -
Considerem
inadmissible que al Berguedà en ple segle XXI no hi arribi el
tren, tenint en compte que poblacions com ara Torelló (que no
té la condició d'enllaç ferroviari entre dues grans ciutats que
si tenen Cervera i Valls) gaudeixen d'aquest servei. Per tant des
de la CUP creiem que queda totalment justificada la demanda d'una
connexió ferroviària amb la nostra comarca.
30 de juliol de 2010