Resum del ple ordinari de febrer

Avui 7 de febrer de 2013 s'ha celebrat el Ple ordinari del mes. Els posicionaments de la CUP han estat els que segueixen.

Hem votat a favor de l’extinció de l’organisme autònom Institut Municipal de Cultura de Berga (IMUCBE), organisme autònom actualment sense utilitat.

Finalitzada la concessió de la gestió de Ràdio Berga, hem presentat un seguit d’esmenes sobre el document que recull la forma de gestió dels nous mitjans de comunicació municipals. S’ha aprovat la proposta.

Hem votat a favor de la proposta d’estatuts de l’Agència de Desenvolupament, òrgan que ha d’agrupar diversos consorcis i organismes locals i comarcals a la vegada que hem demanat una conferència amb els agents polítics i socials per definir una estratègia econòmica de la comarca.

Hem votat a favor de la modificació d’algunes ordenances fiscals pel 2013. Concretament, són les següents:

- Ordenança Fiscal núm. 7, reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
- Ordenança Fiscal núm. 16, reguladora de la taxa per ocupació de terrenys d’ús públic amb parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d’ús públic i indústries del carrer i ambulants.
- Ordenança Fiscal núm. 34, reguladora de la taxa per utilització d’instal·lacions i equipaments culturals municipals.

Hem votat a favor de l’aprovació del Pla de mobilitat Urbana de Berga, ja que, en general, prioritza mesures en direcció al model de ciutat com el que defensem.

El ple ha aprovat la xifra de població de Berga a 1 de gener de 2012 que és de 16.849 habitants, dels quals 8.303 són homes i 8.546 dones. Berga perd població.

Hem presentat esmenes a la moció de suport a la declaració de sobirania del poble de Catalunya i el procés de transició nacional. Les esmenes fan referència, sobretot, a la inclusió dels Països Catalans com a marc de referència nacional. La moció s’ha aprovat amb els vots a favor de CIU, PSC i CUP i el vot en contra del PP.

El ple finalitza abans del que era previst per una urgència.