10 raons per votar la CUP al Berguedà

1. Independència total. Apostem per la sobirania política, econòmica, energètica i alimentària: un nou marc polític i social en què el Berguedà deixi de ser un espai perifèric de la globalització i ofereixi millors oportunitats per viure i treballar.

2. No pagarem el seu deute. Convertir el deute privat en deute públic hipoteca el nostre futur. Crearem una banca pública al servei de la societat que estigui en condicions de treballar a favor de l’economia productiva de les comarques.

3. Aturarem els desnonaments. Al Berguedà hi ha gent sense casa i cases sense gent. Impulsarem la dació en pagament retroactiva, una veritable política pública de lloguer social i encausarem els responsables d’aquesta estafa generalitzada.

4. Per la defensa del territori. Volem seguir gaudint del nostre paisatge. Impedirem l’especulació urbanística i l’ús del territori com una mercaderia, tal com s’ha fet a Peguera. Promourem la sobirania alimentària i els bancs de terres per afavorir el futur de la pagesia. Impulsarem horts urbans als solars municipals i a les urbanitzacions fantasma. Farem del retorn del tren un eix bàsic per a la mobilitat sostenible al Berguedà.

5. Un nou model econòmic. Al Berguedà ja hi ha 3.416 persones a l’atur i les xifres no paren d’augmentar. Promourem iniciatives de desenvolupament local concretes per sortir de la crisi: finances ètiques, cooperatives, mercats socials, etc. Nacionalitzarem els sectors estratègics, com l’aigua, l’energia i les comunicacions, per posar-los al servei de les persones. I evitarem la implantació de grans superfícies que destrueixen el comerç de proximitat.

6. Els serveis públics, ni tocar-los. Prou privatitzacions per enriquir-se, favors i avals a les empreses amigues. La salut, l’educació i la resta de serveis de l’estat del benestar generen molts llocs de feina i són vitals per al funcionament econòmic de la comarca. Prioritzarem la inversió en drets socials per millorar la qualitat de vida de les persones i evitar que es destrueixin més llocs de treball i empreses.

7. Som Països Catalans. No reduirem la nació catalana als límits que marquen aquells que volen destruir-nos com a poble. Berga i el Berguedà han de seguir sent una referència de la cultura popular que, des de Salses fins a Guardamar, ens projecta al món.

8. Dones lliures en una terra lliure. La falta de reconeixement social del treball productiu, domèstic i de cures, la llarga història de discriminació o l’escassa autonomia de les dones, és un deute que la societat patriarcal sí que ha de pagar, especialment al Berguedà. La dona i la diversitat d’opció i d’identitat de gènere se situen al centre del nostre projecte d’emancipació.

9. Contra la corrupció. Assistim a l’augment generalitzat de la corrupció i la manca de transparència és general a les administracions berguedanes. La retribució màxima dels parlamentaris de la CUP serà de 1.600 € nets/mes. Evitarem la duplicitat de càrrecs. I els nostres parlamentaris tindran un mandat limitat a una legislatura.

10. El carrer al Parlament. La CUP portarem el carrer, és a dir, les persones, el seu malestar i el potencial transformador dels moviments socials, al Parlament de la Ciutadella.

És l’hora del poble!