Dinamitzar el comerç, un dels nostres reptes

El comerç de proximitat és una de les pedres angulars de les relacions econòmiques, socials i de convivència de Berga. El comerç fa ciutat i, per aquest motiu, és una de les prioritats de la CUP. El model que defensem per la nostra ciutat és clar. L’existència i potenciació d’un comerç de petites i mitjanes dimensions que sigui divers, dinàmic i compacte.

Per aconseguir-ho cal, d’una banda, suport tècnic permanent de l’ajuntament en l’adaptació dels establiments als canvis i tendències dels hàbits de consum de la demanda. De l’altra, garantir un entorn cuidat i atractiu, que incentivi la continuïtat de l’oferta comercial i que permeti el desenvolupament del comerç a cadascun dels barris de la ciutat.

Des de la CUP de Berga, entenem que no n’hi ha prou amb engegar un Pla de Dinamització Comercial per donar suport al comerç. Cal que aquest impliqui el suport i col·laboració permanent de l’Ajuntament amb el teixit comercial de la ciutat i, en particular, amb les associacions de comerciants, els representants dels mercats municipal i ambulant, de les fires, etc. I això, no només per donar suport tècnic i financer en les campanyes de promoció comercial engegades per aquests col·lectius, sinó també per implicar-los de veritat en totes aquelles polítiques que els afecten, com aquelles relacionades amb la millora de l’entorn (urbanisme comercial, neteja i manteniment dels carrers, etc.)