La CUP de Berga presenta un seguit d'esmenes a les retribucions dels càrrecs electes de l'ajuntament

Fidels als nostres compromisos programàtics, els dos regidors de la CUP de Berga presentaran demà dues esmenes al Ple Extraordinari per tal de rebaixar les retribucions que rebran els càrrecs electes de l'ajuntament.

D'una banda, i a partir de la creença que les retribucions de càrrecs electes han de ser ajustades i austeres, i anar més en consonància amb la realitat social, hem proposat una reducció substancial del sou de l'alcalde i la supressió de les retribucions individuals dels regidors de l'oposició. La proposta de l'equip de govern suposa asignar a l'alcalde un sou de 3266 euros en catorze pagues. La CUP, en canvi, proposa que l'alcalde cobri 2142,85 euros en catorze pagues. Considerem que cobrar 2100 euros bruts al mes és una quantitat justa i suficient per a un càrrec que, com el d'alcalde, s'hi opta per voluntat de servir i no per mantenir les retribucions derivades d'una carrera professional. D'altra banda, considerem gravíssim que es pretengui "indemnitzar" cada regidor amb més de 100 euros mensuals per assistir a un sol ple.

En segon lloc, també hem presentat una esmena per tal de dotar de més transparència totes les despeses en dietes. Creiem que les dietes és un dels punts més delicats de la despesa de l'ajuntament. Són conceptes díficils de controlar i des de la CUP considerem molt elevada la despesa en aquest concepte feta durant els darrers anys, fet que provoca àmplies mostres de suspicàcia entre la ciutadania. Per tot això, reclamarem la publicació d'un informe mensual de despeses en dietes a la web de l'ajuntament. Aquest informe hauria d'incloure, al nostre entendre, cada despesa, el seu concepte i el regidor o regidora que la rep.

Creiem que un dels primers passos per tal d'apropar ciutadania i institucions ha de ser una gestió transparent i austera de les despeses derivades de la representació política.

En el següent document podeu veure detallada la proposta presentada per l'equip de govern i la contraproposta feta per la CUP: