La CUP debat les propostes per fomentar la participació ciutadana

La Plaça de la Font del Ros ha sigut l’escenari del debat obert a la ciutadania “Com fomentar la participació ciutadana”, conduït per l’actual regidor de participació de la CUP, Andreu Comas i que ha comptat amb les contribucions de representants d’associacions de veïns i del jovent de la ciutat.

Els representants han explicat les particularitats de les seves comunitats, el sentiment de veïnatge i les iniciatives organitzades per les associacions. Entre d’altres, s’ha valorat com a molt positiva l’experiència d’organitzar jornades de treball on els veïns intervenen directament en la millora estètica del seu entorn i de la importància de potenciar l’autoorganització amb el suport de l’Ajuntament.

També s’ha destacat la importància d’incloure àmbits de la ciutat amb poca població i que tenen menys veu en iniciatives com els pressupostos participatius. En aquest sentit, l’alcalde Ivan Sànchez ha presentat la proposta d’assignar pressupost a les assemblees de barri a partir de 2024 perquè els participants puguin decidir com invertir aquestes partides pressupostàries. S’ha valorat, a més, la possibilitat de fer noves assemblees temàtiques com, per exemple, una assemblea de cases disseminades o de pagès.

El regidor Comas també ha recordat la importància de la participació ciutadana en la vida cultural de la ciutat i el paper clau que hi juguen les entitats. Després d’explicar algunes propostes de la CUP per animar els ciutadans a prendre-hi part (una partida de 10.000 € reservada per a propostes culturals als pressupostos participatius, ajudes anuals de 60.000 € per a entitats, l’organització de consells de festes...) ha animat els presents a oferir propostes addicionals. S’ha parlat de mantenir i potenciar el suport a l’organització d’activitats cultural i festes de barri.

Finalment, s’han debatut noves formes de fomentar la cultura participativa entre els joves més enllà dels pressupostos participatius juvenils creats el 2022. Mentre els representants de les AAVV han convidat els joves a prendre part en l’organització de festes veïnals, els joves han animat les associacions a incloure més activitats del seu gust, valorant-se molt positivament l’interès de la participació intergeneracional en l’organització d’activitats i festes.