La CUP denuncia la instrumentalització política i el partidisme que s’està duent a terme des del Consell Comarcal del Berguedà

Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Berga celebrem l'arribada d’un nou espai per a la pràctica de l'atletisme al Berguedà, perquè això vol dir avançar en espais i equipaments que acaben millorant la qualitat de vida de les persones que viuen i treballen al Berguedà. Però al mateix temps, denunciem un altre episodi de joc brut per part del Consell Comarcal del Berguedà, que ha tornat a actuar amb opacitat i fent evident la seva deriva partidista, esdevenint un ens instrumentalitzat políticament.

El fet que aquesta institució -que hauria d’actuar democràticament- hagi exclòs, de nou, la presència de membres de l’equip de govern de l’Ajuntament de Berga en decisions de gran envergadura com aquesta és simplement una nova taca en un expedient que s’amplia cada dia que passa. Nosaltres sempre hem apostat, i ho seguirem fent malgrat totes les faltes de respecte i mostres de deslleialtat política, pel consens i per la transparència, dos conceptes que semblen desconeguts en segons quins despatxos. En aquest cas, per exemple, si hi hagués hagut un diàleg, hauríem buscat la manera de poder establir la pista d’atletisme a la capital, partint de la proposta que entitats esportives de la ciutat ens van fer arribar i que creiem que era un punt de partida. El consell d’alcaldes, que es convoca de manera aleatòria, podria ser un espai de debat i diàleg per decidir aquest tipus d’inversions. Però un dia més hem de lamentar que les prioritats d'inversió del Consell Comarcal i la seva localització no es puguin debatre entre els municipis, així com la manca d'inversió endèmica a la capital de la comarca.

És per això que reclamem transparència i democràcia a l’hora de decidir les prioritats d’inversió del Consell Comarcal. I no denunciem només una manca d’inversió a la capital del Berguedà, sinó que també exigim un millor repartiment d’aquestes inversions. Quin és el percentatge d’inversions realitzades als municipis de la comarca? Quins són els criteris de repartiment d’aquestes inversions?

Aquest, doncs, és només un nou cas que se suma a una llarga llista de greuges comparatius que accentuen el partidisme i la instrumentalització política que s’està fent d’un ens públic i democràtic com hauria de ser el Consell Comarcal. Perquè les administracions es deuen als seus ciutadans i queda demostrat, un cop més, que n’hi ha de primera i de segona quan parlem de la comarca del Berguedà. Per la qual cosa denunciem, de nou, que ens trobem davant d’un problema estructural de politització d’una institució que no vetlla de manera igual i democràtica pel conjunt dels seus ciutadans.