La CUP presenta els estudis sobre obesitat infantil, transport urbà i transport interurbà

Aquestes darreres setmanes la CUP ha presentat els estudis que porta mesos impulsant sobre diverses problemàtiques socials de la ciutat.

El passat 4 de maig, a la Sala Blava del Casal d'Avis, la CUP va presentar els informes realitzats sobre el transport urbà i el transport interurbà. L'informe de transport urbà analitzava les principals zones de trànsit de la ciutat i proposava una línia concreta de recorregut d'un bus urbà que cal que l'ajuntament posi en funcionament immediatament. L'estudi del transport interurbà comparava diverses dades sobre connexions amb Barcelona de quatre ciutats: Berga, Torelló, Cervera i Valls. Pràcticament en la totalitat de dades estudiades la nostra ciutat es situava en darrer lloc, molt allunyada de la resta. Aquesta situació és especialment greu pel que fa als preus. Des de la CUP de Berga es va apuntar com a única solució al problema l'arribada del ferrocarril a la comarca.

D'altra banda, el passat 11 de maig, es van presentar les conclusions de l'estudi d'obesitat impulsat des de la CUP amb la col·laboració de professionals sanitaris de la comarca. Al Centre Cívic, i davant d'un centenar de persones, es van anar desgranant els resultats de l'estudi. La conclusió: un 30% dels nens i nenes de Berga pateixen sobrepès i obesitat, una xifra que, tot i ser alta, es situa per sota la mitjana catalana. Això provoca de des de la CUP es plantegin un seguit de mesures que, ara que som a temps, aconsegueixin abordar el problema i ser referents d'actuació per a altres ciutats.

Tots els estudis podeu trobar-los penjats a la nostra pàgina web.