La CUP presentarà, al Ple de demà, el projecte d'enciclopèdia progressiva comarcal del Berguedà (EPCB)

Amb el suport de l'Àmbit de Recerques del Berguedà i de l'IES Guillem de Berguedà, al Ple d'aquest dijous presentarem el projecte d'enciclopèdia progressiva comarcal del Berguedà (EPCB) per tal de dotar de continguts i recursos berguedans enciclopèdies digitals com l'Enciclopèdia.cat o la Viquipèdia, eines que cada cop es fan servir més.

La iniciativa neix amb l'objectiu de reforçar la presència berguedana en aquests recursos virtuals, molt populars i de lliure accés. La CUP creiem que tenir-hi una presència consolidada i amb informació seriosa i rigorosa és important perquè la ciutat i la comarca estiguin ben posicionats per promocionar-se al món.

Si s'aprova el projecte el primer pas serà crear una comissió coordinadora oberta a representants de diferents entitats culturals o centres educatius interessats. Els continguts s'elaboraran o es subministraran gratuïtament i es pretén que més endavant s'hi sumin particulars i entitats que hi vagin fent les seves aportacions al llarg del temps sense un termini fix.

Creiem que aquesta activitat serà positiva per la cultura, l'educació i el turisme berguedà.

El text de la moció és el següent:

Atès que entenem que el projecte d'Enciclopèdia Progressiva Comarcal del Berguedà pot esdevenir una eina útil per a la promoció turística i pot reportar beneficis educatius, socials i culturals a Berga i la comarca.

Atès que tenim coneixement i podem donar fe que tant l'Àmbit de Recerques del Berguedà com l'Institut d'Ensenyament Secundari Guillem de Berguedà valoren positivament el projecte i tenen interès en participar-hi.

Per tot això, el Grup municipal de la Candidatura d’Unitat Popular demana al Ple de l’Ajuntament l’aprovació dels següents ACORDS:

1. L'Ajuntament de Berga assumeix la iniciativa en el projecte d'Enciclopèdia Progressiva Comarcal del Berguedà i vetllarà pel seu desenvolupament dels seus objectius.

2. La Regidoria de Cultura es posarà en contacte amb l'Àmbit de Recerques del Berguedà i la direcció de l'IES Guillem de Berguedà per tal de posar en marxa aquest projecte.