La CUP proposarà aquest dijous que l'Ajuntament de Berga sol·liciti al Govern l'inici del procés d'independència

Al Ple ordinari d'aquest dijous la Candidatura d'Unitat Popular proposarà que l'Ajuntament de Berga sol·liciti al govern de la Generalitat l'inici del procés d'independència de la nació catalana. El text de la moció i els acords són els següents:

Atès que el poble català, des de fa tres-cents anys, es veu privat de sobirania política, de les lleis pròpies i els drets públics dels seus territoris que van ser abolits pels Decrets de Nova Planta, emparant-se en el dret de conquesta.

Atès que l'Estat espanyol, sota diverses formes i règims —amb major o menor virulència— ha insistit durant tot aquest temps en l'intent d'assimilar la nació catalana a la nació espanyola i reduir tota expressió de catalanitat a peculiaridades regionales per tal de retirar-la de la vida social i relegar-la exclusivament a l'àmbit del folklore i la museística.

Atès que, en qualsevol cas, la inclusió de la nació catalana dins de l'Estat espanyol s’ha donat per tractes aristocràtics i imposicions violentes i en cap cas s'ha preguntat a la ciutadania catalana si aquesta situació era del seu grat o si en preferia una altra.

Atès que, per si tot això no fos prou, l'Estat fa abús del poder i sotmet Catalunya, el País Valencià i les Illes a un sagnant espoli fiscal en pro de polítiques reequilibradores que s’ha demostrat que són inútils i nocives per a totes les parts.

Atès que en consulta lliure, organitzada per la societat civil de la ciutat, el 13 de desembre de 2009, els berguedans ens vam mostrar massivament favorables a la independència dels Països Catalans.

Atès que el Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics adoptat per l'Assemblea General de les Nacions Unides l'any 1966 i ratificat per l'Estat espanyol l'any 1976 diu en l’article primer: «Tots els pobles tenen dret a l'autodeterminació. En virtut d'aquest dret determinen lliurement el seu estatut polític i procuren també pel seu desenvolupament, econòmic, social i cultural.»

Entenent que la nació catalana té, en aquest sentit, el mateix dret que qualsevol altra nació del món.

L'Ajuntament de Berga acorda:

1. Instar el Govern de la Generalitat de Catalunya a iniciar els tràmits necessaris per presentar una proposició de llei al Congrés espanyol de reforma de la Constitució Espanyola que permeti la secessió de la nació catalana i de qualsevol altre país del Regne d'Espanya.

2. Instar el Govern de la Generalitat de Catalunya que, en cas que la reforma constitucional sigui denegada per les Corts Espanyoles o no rebi resposta, convoqui un referèndum d'independència per al territori on té competències i legitimació.

3. Sol·licitar al president de la Generalitat, senyor Artur Mas, que rebi una delegació del consistori de la ciutat de Berga amb tots els regidors que desitgin participar-hi i encapçalada pel senyor alcalde, per fer-li arribar oficialment aquesta proposta.