La CUP proposarà que l'Ajuntament de Berga doni suport a les activitats de promoció del cooperativisme

Segons l'Organització de les Nacions Unides (ONU), aquest 2012 és l'any internacional de les Cooperatives. Amb el lema 'les empreses cooperatives ajuden a construir un món millor' es vol posar de relleu la contribució de les cooperatives al desenvolupament socioeconòmic i, en particular, al reconeixent del seu impacte en la reducció de la pobresa i els desequilibris econòmics, la generació d'ocupació plena i productiva i l'enfortiment de la integració social. Des de la Confederació de Cooperatives de Catalunya posen a l'abast una moció per obtenir suport institucional amb la finalitat de promoure el creixement d'aquest model d’empresa entre la societat.

Al Ple ordinari del proper dimecres 28 presentarem la moció que ja s'ha aprovat a grans ajuntaments com els de Barcelona, Sabadell, Mataró, Manresa o Vic. També s'ha aprovat als Parlaments de les Illes Balears i País Basc. En aquesta, però, hi hem afegit una menció a les Jornades “Coopera Berguedà” organitzades pel Consell Comarcal del Berguedà en el marc de la Fira de maig d'enguany.

Els acords són els següents:

1) Donar reconeixement i suport institucional a la resolució 64/136 de l’Assemblea General de les Nacions Unides sobre el 2012, Any Internacional de les Cooperatives.

2) Col·laborar amb les organitzacions representatives del cooperativisme per a la divulgació de l’Any Internacional de les Cooperatives a la nostra ciutat.

3) Donar suport a les activitats de promoció del cooperativisme que s’impulsin a la nostra ciutat durant el 2012, i en especial a les jornades “Coopera Berguedà”, organitzades pel Consell Comarcal del Berguedà i circumscrites a la celebració de la Fira de maig de la nostra Ciutat.

4) Millorar i, si escau, ampliar les eines i recursos a l’abast de l’Ajuntament per donar a conèixer la fórmula cooperativa a les persones emprenedores que s’atenen des dels diferents dispositius municipals.

5) Donar a conèixer aquesta resolució a la Confederació de Cooperatives de Catalunya.