La despesa innecessària de la Guia d'Entitats

Aquests darrers dies la regidoria de Participació Ciutadana ha publicat una Guia d'Entitats que pretén recollir la totalitat d'entitats de la ciutat amb les seves dades principals.

Des de la CUP de Berga considerem que aquesta guia respon a una voluntat de maquillar la manca d'una política decidida de suport a les entitats i és una mostra més de mala gestió per part de l'equip municipal:

Si a l'ajuntament de Berga hi brillés ni que fos una miqueta de modernitat sabrien que actualment el format més adequat per a una informació tan canviant com una guia de totes les entitats és el d'internet. Un portal de l'associacionisme berguedà, on cada associació pogués actualitzar les seves dades i penjar les memòries d'activitats seria una forma molt més útil i molt més barata de guia.

Darrera les coloraines i el paper car de la guia s'hi amaguen un conjunt de defectes, errades i mancances que provoquen vergonya aliena. Entitats sense pràcticament cap dada de contacte, entitats en què la finalitat descrita a la guia no té res a veure amb la finalitat real, i descripcions de finalitats que provoquen autèntiques riallades. En definitiva, i més enllà de la discutible utilitat d'una guia d'entitats impresa, des de l'ajuntament s'ha donat llum verda a un producte editorial inacabat, deficient i ple d'errades.

És d'un cinisme escandalós llegir les introduccions de l'alcalde i del regidor de participació ciutadana. Expressen el suport i reconeixement a les persones associades i, en canvi, es dediquen a perseguir algunes de les entitats de forma descarada. Parlen de participació ciutadana i apliquen polítiques unilaterals com pot ser l'aprovació de l'ordenança del civisme o la reconversió del local de joves en un barracó d'institut sense cap consulta a les entitats juvenils.

En definitiva, des de la CUP constatem una vegada més que darrera les boniques paraules de participació ciutadana i suport a les entitats s'hi amaga el buit i el no-res més absolut.