L'Ajuntament de Berga s'afegeix a la commemoració del centenari de la senyera estelada

S'hissarà, també, durant diferents dates assenyalades dels Països Catalans: 25 d'abril (Batalla d'Almansa), 7
de novembre (Diada de la Catalunya Nord ) i 31 de desembre (Diada de Mallorca).

- Atès que enguany la comissió del centenari de la senyera estelada celebra els cent anys de la bandera que impulsà i dissenyà Vicenç Albert Ballester el 1919, com a senyal de la lluita per una Catalunya lliure. Aquest símbol, que ja comptava amb antecedents gràfics el 1908, avui ja transcendeix els partits polítics, esdevenint una veritable icona catalana.

- Atès que existeix una plataforma que impulsa aquest esdeveniment arreu dels Països Catalans.

- Atès que els motius pels quals es va crear aquest símbol segueixen més vigents que mai.

- Atès que el darrer any va començar la commemoració dels 300 anys de l'inici de la pèrdua de les llibertats del poble català amb la derrota d'Almansa el 1707 i amb l'antecedent del 1659 amb la pèrdua de la Catalunya Nord.

Demanem:

- Que l’Ajuntament de Berga posi a debat en la comissió del nomenclàtor de la ciutat, la proposta de nomenar un carrer o plaça dedicat al patriota català Vicenç Albert Ballester, per la seva meritòria biografia exposada a dalt.

- Que la vigília i la Diada de Catalunya (10 i 11 de setembre) onegi la senyera estelada en un lloc destacat i preferent de la façana d'aquest Ajuntament.

- Que l'Ajuntament de Berga institucionalitzi actes de commemoració de la senyera estelada més enllà de la pròpia Diada Nacional de l'Onze de Setembre.

Per saber-ne més: