NO a la privatització de l'Hospital

La conversió de l'Hospital Sant Bernabé en fundació privada comportarà que les institucions públiques deixin de tenir-ne el control; si fins ara els berguedans érem els propietaris de l'hospital, a través dels representants públics que triàvem, a partir d'ara deixarem de ser-ho i el nostre hospital passarà a mans de patrons privats, als quals, per obra i gràcia del govern de CiU, es regalarà la gestió de l'hospital.

Els berguedans serem només propietaris de l'edifici, les quatre parets, un patrimoni que, any rere any, s'anirà devaluant fins a quedar en no res. De la mateixa manera, si s'arriba a constituir la fundació privada, l'hospital deixarà de regular-se pel dret públic i això vol dir llogar o fer fora gent a dit, dinàmica que sol comportar acomiadaments injustificats i contractació de recomanats ―enxufats, per entendre’ns. De la mateixa manera es podran fer contractes o externalitzacions al lliure albir dels patrons privats. Si l'hospital deixa de ser públic i passa a ser privat, la prioritat deixarà de ser el bon servei als ciutadans i la qualitat laboral del personal sanitari; això quedarà sotmès als eventuals interessos particulars dels patrons privats.

Berguedanes i berguedans: no perdem l'hospital, no a la privatització!