Ple del mes de setembre

El passat 3 de setembre l'ajuntament de Berga va celebrar el seu ple ordinari. En aquest ple la CUP va començar a desplegar algunes de les seves propostes programàtiques, i va marcar clarament una voluntat de treballar fort i fer aportacions valuoses a la política municipal. En total, van ser 7 mocions i 1 pregunta.

A instàncies de la CUP es va aprovar:

Rebaixar les contribucions del Pla de Barris d'un 15% a un 5% (la proposta inicial de la CUP era d'un 2,5%).

Reelaborar l'ordenança del civisme amb el compromís per part de l'alcalde de posar el comptador a zero en el tema de les multes un cop finalitzat el procés. La CUP va acceptar obrir el debat i va retirar la seva moció on plantejava canvis en profunditat d'aquesta ordenança. Així, amb el debat obert, creiem que podrem fer arribar i compartir els nostres punts de vista amb altres sectors socials que actualment són reticents a la derogació de l'ordenança. El debat és obert.

Redactar una ordenança que reguli la instal·lació de plaques solars a la nostra ciutat.

Iniciar el procés de redacció d'un Reglament Orgànic Municipal que aprofundeixi en la democràcia participativa i organitzi la relació dels ciutadans amb l'administració municipal.

Donar suport institucional als pagesos de la comarca afectats per l'incompliment per part de la Generalitat del Pla Pilot del Contracte Global d'Explotació.

Retirar la foto del borbó del saló de plens.

Donar suport institucional al manifest i la celebració del Correllengua.

Així mateix vam formular una pregunta arran de l'edificació a l'Avinguda Onze de Setembre d'un edifici que atempta contra l'urbanisme més elemental. Aquest fet va provocar un àcid debat amb el portaveu del PSC. Finalment, es va acordar la creació d'una comissió municipal d'investigació per tal d'aclarir el tema i determinar-hi solucions.