Ple del mes d'octubre

En el ple ordinari d'octubre la CUP va continuar desplegant les seves propostes programàtiques, incidint a parts iguals tant el la qüestió dels drets fonamentals i democràtics del poble català com en les problemàtiques locals. Així, es van presentar 3 mocions, 1 esmena i 3 preguntes.

De les mocions, dues van ser rebutjades (la laïcitat en els espais de l'administració municipal i la retirada del vial de Pinsania), mostrant-nos com la mentalitat tradicional, reaccionària i anticuada encara és molt present a la nostra ciutat, fins i tot en sectors autoanomenats d'esquerres.

Així doncs, continuarem tenint la presència d'elements religiosos en espais comuns, contravenint els principis de laïcitat que formen un dels pilars més valuosos de la nostra societat. Alhora, també continuarà en peu, a l'espera de l'informe arqueològic, el vial de Pinsania, que destruïrà una part dels horts urbans d'aquest sector, omplirà aquesta zona del casc antic de trànsit de cotxes i correrà el perill de sucumbir a la pressió urbanística. En aquests dos temes, però, encara no s'ha dit l'última paraula i continuarem treballant per aconseguir fer prevaler les nostres posicions.

El mateix ple va votar a favor d'una moció de suport a Jaume Roure, el banyolí processat per l'Audiència Nacional per cremar una fotografia del rei. Tot i així, aquesta votació només va ser per 3 vots a favor, ja que CiU es negà a votar-hi si hi continuava apareixent una legitimació de la desobediència civil. Amb aquesta posició, la coalició governant demostrà que o bé estava condicionada pels sectors més conservadors de la ciutat o bé desconeixia els fonaments dels principis democràtics, ja que la desobediència civil és la forma més legítima de lluita quan unes lleis contravenen uns drets.

Alhora, el Ple prengué en consideració una esmena de la CUP per tal d'estudiar la inclusió en les futures licitacions d'una clàusula que atorgués un plus a les empreses que realitzin contractacions de treballadors estables i de qualitat.

D'altra banda, al mateix ple, la CUP va formular tres preguntes:

Una primera pregunta anava dirigida a demanar explicacions sobre els runams abocats sota mateix del Castell de Sant Ferran (visibles des de la C-16). El govern municipal va afirmar estar-ne al corrent, que eren provisionals i que tenien com a condició l'ús per arranjar la Pujada del Castell. Des de la CUP continuarem vetllant per tal que aquesta provisionalitat no esdevingui eterna.

Una segona pregunta anava dirigida a saber en quin estat es trobava l'elaboració del Patrimoni Públic de Sòl i Habitatge, un instrument que ha de permetre catalogar totes les propietats urbanes municipals, fet indispensable per a poder començar a planificar polítiques d'habitatge. Se'ns va dir que s'hi estava treballant.

Una tercera pregunta anava dirigida a saber quin era el procés en què estava l'elaboració de l'Agenda 21, el conjunt de mesures mediambientals que prenen els municipis per avançar cap a criteris de sostenibilitat. En aquesta qüestió se'ns va respondre que també s'hi estava treballant.