Propostes de la CUP Berga en l'àmbit d'esports

Tota eina de cohesió social i d’aprenentatge i creixement compartit ha de ser important dins l’Ajuntament. En aquesta idea incloem l’esport i l’activitat física que volem per a la ciutat com a elements d’enriquiment, de cohesió, de convivència i de treball cooperatiu. L’esport cada cop està més mercantilitzat i des de l’Ajuntament s’ha de vetllar per oferir instal·lacions municipals per a tothom, facilitar-ne l’accés i promocionar-ne l’ús. En aquests sentit, proposem:

Donar suport i treballar al costat de la taula esportiva de la ciutat de Berga, creada per 11 entitats on hi ha aproximadament uns 2.500 socis i sòcies i 1.100 esportistes federats. Considerem essencial aquest ens per tal de potenciar la pràctica esportiva activa a la ciutat, crear cohesió entre entitats i treballar amb uns objectius comuns. Alhora, les instal·lacions esportives gaudirien de més bona coordinació i es potenciarien els esdeveniments esportius a la ciutat, sorgits de necessitats i motivacions de les pròpies entitats locals.

Potenciar l’esport a les escoles a tots els nivells, mitjançant més trobades esportives i d’activitat física, optimitzant les instal·lacions existents per ús dins l’horari lectiu, fomentar l’esport en l’oferta d’extraescolars com a base esportiva i de base, sense especialitzacions i com a eina d’integració social. També cal incentivar les competicions proposades pel Consell Esportiu Comarcal, així com vetllar per ampliar-ne l’oferta, fer-la més continuada i treballar conjuntament per incrementar la participació de l’alumnat.

Després del canvi a lluminàries led del pavelló nou i d’una pista de tennis, substituirem la lluminària a led del camp de futbol. Aconseguint així un estalvi econòmic i d’emissions de gasos d’efecte hivernacle.

Després de crear el circuit fix d’orientació al Parc del Lledó i dotar d’una font d’aigua i llum l’skateparc. Ara apostem per convertir l’antiga piscina del Lledó en un espai d’oci i esportiu, en aquest cas, per fer-hi una zona amb bancs i una pels patins, bicicletes i monopatins. D’aquesta manera garantirem la recuperació total del parc per a tot tipus d’usuaris, des d’infants fins a la tercera edat, amb un nou accés adaptat.

Després de més de 15 anys, és el moment del canvi de la gespa del camp de futbol 11 del Camp Municipal d’Esports. Evitant així greus lesions pels usuaris/es i posant al dia una superfície la qual fan servir més de 300 persones a la setmana.

Pel que fa a les piscines municipals, després d’haver fet diverses actuacions a la sala de màquines, pintar les piscines i el seu entorn i el recent canvi de tota la gespa, la pròxima inversió rellevant ha de ser la substitució dels paviments. D’aquesta manera la piscina serà més accessible i acollidora.

Després d’analitzar diverses opcions, es construirà un camp de futbol 7 al costat de l’actual camp de futbol 11, que acabarà amb el problema de saturació que actualment pateix el club per falta d’espai.

Berga i el Berguedà són indrets privilegiats per a la realització d’activitats esportives a l’aire lliure com ara el senderisme, l’escalada o el ciclisme. Una de les maneres de posar en valor el nostre entorn natural és la bona senyalització de senders i camins de muntanya des de Berga. Després de crear panells amb rutes ciclistes i rutes per fer a peu o corrent, seguirem promocionant i potenciant aquests esports sempre respectant la privilegiada natura que ens envolta.

Potenciar Cal Rosal com a node central de la Via Blava i Verda del Berguedà donada la seva localització estratègica, entorn urbà adequat i oferta de serveis

Incentivar l’esport i l’activitat física en sectors de població amb més dificultats per a la seva pràctica, com ara la gent gran, els alumnes amb necessitats educatives especials, persones amb mobilitat reduïda (fent les instal·lacions accessibles), infants amb risc d’exclusió social… Amb aquesta mateixa finalitat, es crearan jornades esportives per a aquests col·lectius i es difondrà la importància de l’activitat física per combatre l’obesitat infantil i altres problemes derivats del sedentarisme.