Rebuig a la reforma laboral

En el ple de dimecres 28 de març, la CUP presenta una moció en contra la reforma laboral decretada unilateralment pel govern espanyol.

Atès que la reforma laboral promoguda pel decret llei de 11 de febrer de 2012 suposa una degradació de les condicions laborals de la majoria de la població, tant pel que fa a la qualitat dels seus contractes laborals com a la seva seguretat com a treballadors/es.

Atès que les mesures proposades no ataquen d'arrel la causa real de la precarització de les classes populars de Berga ni del conjunt del nostre país i que és el sistema econòmic capitalista, que en el seu mode de producció porta inherent les crisis, com ve explica la teoria de la taxa de guanys decreixent.

Atès que són competències municipals el vetllar pels interessos generals de la població de Berga .

Atès que aquesta administració local és competent en les condicions laborals dels treballadors municipals, de les empreses vinculades, participades i concertades a aquest ajuntament, així com de les que cobreixen via concessió serveis municipals.

Per tot això demanem al ple que adopti els següents acords:

Primer.- Manifestar públicament el rebuig a la reforma laboral decretada unilateralment pel govern espanyol.

Segon.- Donar suport a les mobilitzacions que s'organitzin des de les organitzacions polítiques, els sindicals de classe i els treballadors i treballadores en defensa dels drets laborals i els serveis públics a la ciutat de Berga.

Tercer.- Fer arribar aquesta declaració al govern de la Generalitat de Catalunya i al govern de l’Estat espanyol, instant a aquest darrer a derogar-la.

Quart.- Adoptar el compromís de no aplicar els punts del decret llei que habiliten a les administracions per acomiadar treballadors/es i, en determinats supòsits, aplicar mesures de flexibilitat interna.