Resum del Ple ordinari de setembre

Avui dijous 6 de setembre s'ha celebrat el Ple ordinari d'aquest mes. Els posicionaments de la CUP han estat els següents:

L'ANC presenta una moció al ple perquè l'Ajuntament pengi l'estelada al balcó de l'edifici - Llegeix la moció completa

El del 6 de setembre de 2012 és el primer ple de l'Ajuntament de Berga en què ha participat una entitat. L'Assemblea Nacional Catalana ha presentat i defensat la seva proposta. Esperem que aquest sigui el primer pas d'un ple cada cop més proper a la ciutadania i al teixit associatiu de la ciutat.

Cal recordar la perseverança de la CUP perquè això hagi estat possible. El setembre del 2007 entràvem una moció demanant un Reglament Orgànic Municipal (ROM) per la ciutat de Berga per poder regular aspectes bàsics de la vida política com és la participació ciutadana.  En el mateix ple defensàvem obertament que aprofundir en la democràcia participativa és una qüestió de voluntat política i en el ple d'avui ho hem constatat. Hem estat 5 anys a consensuar i disposar d’un ROM per a la ciutat però hem necessitat 37 anys de “democràcia” per obrir el ple al teixit associatiu de la ciutat.

Amb els vots a favor de CIU i la CUP, l'abstenció del PSOE i el vot en contra del PP s'ha aprovat la moció.

Festes locals 2013

Tradicionalment les festes locals a Berga s’escauen en el dijous de Corpus i per la Gala de Queralt, però aquesta darrera s’escau en diumenge. Es proposa i s’aprova que les festes locals siguin el 30 de maig de 2013 (dijous de Corpus) i el 3 de juny de 2013 (dilluns després de Patum). La CUP ha presentat una esmena per obrir aquesta decisió als ciutadans i fer un petit pas cap a la participació del teixit social en les decisions municipals. Aquest procés participatiu s’aplicarà per escollir els festius del 2014 a més d’altres temes d’interès.

Mesures d’austeritat

Basant-se en els criteris d’austeritat i rigor que ens exigeix a tots la situació econòmica actual s’ha proposat al Ple de la Corporació una sèrie de mesures que, essent de la seva competència, puguin ajudar a contribuir a la contenció de la despesa. La CUP s’ha abstingut en la votació.