Resum del ple ordinari de setembre

Avui, 5 de setembre, s'ha celebrat el Ple ordinari del mes, després de les vacances d’estiu. Els posicionaments de la CUP han estat els següents:

Festes locals 2014

Hem votat a favor que les festes locals per al 2014 siguin el 19 de juny (dijous de Corpus) i el 8 de setembre (Gala de Queralt)

Protocol desnonaments

Hem presentat esmenes a la moció presentada pel PP perquè l’ajuntament s’adhereixi al protocol d’execució per emparar desnonats amb risc d’exclusió social. En el ple de la corporació de març de 2011 s’acordà una proposta d’ERC esmenada a la totalitat per la CUP que feia referència a l’aplicació d’un protocol similar.

També hem proposat condemnar l’actitud obstinada del govern espanyol de Mariano Rajoy que, en la seva defensa dels interessos de les entitats financeres, ha estat i és el màxim responsable polític que milers de persones, als Països Catalans, hagin vist com eren desnonades de casa seva.

Serveis socials de proximitat

Hem votat a favor de la moció pel manteniment dels serveis socials de proximitat en mans dels municipis (i els Consells Comarcals). En aquests moments que s’estan gestant els esborranys de reforma de l’administració local, es mostra la preocupació que comportaria el desmantellament del model de serveis socials arrelat al territori.

Pla per emergències forestals

Hem votat a favor d'aprovar el Pla municipal per emergències forestals del municipi de Berga redactat per l'Oficina tècnica de prevenció municipal d'incendis forestals de la Diputació de Barcelona

Compte General del Pressuport de l'any 2012

Hem votat a favor de la liquidació del 2012 tot i que el deute real augmenta considerablement el darrer exercici.