Resum del Ple ordinari d'octubre

Avui dijous 4 d'octubre s'ha celebrat el Ple ordinari d'aquest mes. Els posicionaments de la CUP han estat els següents:

Finalització del termini de concessió administrativa sobre locals existents al Mercat Municipal

Hem votat a favor de recuperar-los.

Liquidació del compte general del pressupost de 2011

La regidora Anna Maria Guijarro ha analitzat les dades i ha exposat les conclusions següents:

'Ens alegrem que el grau de desviació sigui molt menor que anys anteriors, és a dir, les partides pressupostades quadren força amb les partides liquidades. Tot i que hi ha una menor recaptació d'ingressos que els contemplats al pressupost també disminueixen les despeses pressupostades. Això ha comportat que es pugui tancar l'exercici amb superàvit.

També celebrem que el capítol 1 (referent al personal) hagi disminuït més d'un milió d'euros. La CUP portem temps insistint en la necessitat de reduir aquest capítol per poder sanejar l'ajuntament.

Tancar el pressupost en superàvit ha permès, en part, que el deute a curt termini hagi disminuït. Concretament es passa de 11.256.579,59 euros del 2010 a 9.621.059,81 euros del 2011. Per tant, hi ha hagut uns disminució de 1.635.520 euros de deute a curt termini del 2011 respecte el 2010.

Ara bé, si mirem el deute a llarg termini aquest augmenta. Concretament passa de 5.575.146,18 euros del 2010 a 8.396.760,12 euros del 2011. Per tant, ha augmentat 2.821.613 euros.

Per tant, tot i que els números de l'exercici del 2011 són més favorables que els últims anys, tanquem un pressupost amb superàvit i una molt petita desviació (és a dir, que les partides liquidades s'aproximen molt a les partides pressupostades), no ha sigut suficient per disminuir el deute total de l'ajuntament perquè tot i la disminució del deute a curt termini, el deute en general augmenta en 1.186.093 euros. Per tant, per sanejar l'ajuntament encara queda molta feina per fer'.

Seguidament el regidor Francesc Ribera s'ha mostrat sorprès pel fet que els comptes generals mostressin que es disposava de 1.500.000€ al banc mentre es devien 18 milions, 9 dels quals a proveïdors. L'alcalde ha intentat fer un joc de números per dissimular aquesta dada però ha acabat reconeixent -amb sornegueria condescendent- que efectivament hi eren. Tanmateix les certificacions que obliga la llei per a justificar aquests dipòsits no eren enlloc i davant la insistència de la CUP, Gendrau s'ha compromès a lliurar-los en breu.

Ribera també ha denunciat que, tal i com havia previst la CUP, l'externalització del manteniment de l'enllumenat públic ha estat un negoci ruïnós per a l'Ajuntament. L'alcalde s'ha entestat en defensar que hi havia hagut un estalvi de 127.000€ tot i que el cost total del 2010 (quan encara no estava externalitzat va ser de 184.842,08 i el de l'any 2011 va ser de 217,481,74. euros).

Moció de suport a la resolució del Parlament de Catalunya per l'exercici del dret a l'autodeterminació

Hem votat a favor d'aquesta moció de suport a la resolució del Parlament de Catalunya per l'exercici del dret a l'autodeterminació, segons la qual “el Parlament de Catalunya expressa el seu reconeixement i es felicita per l’enorme èxit aconseguit a la massiva manifestació del passat 11 de setembre pels carrers de Barcelona, sota el lema “Catalunya nou Estat d’Europa”; el Parlament de Catalunya constata que al llarg d’aquests darrers trenta anys, una part molt important del catalanisme s’ha compromès a fons amb la transformació de l’Estat espanyol per poder-hi encaixar sense haver de renunciar a les nostres aspiracions nacionals, a la nostra voluntat d’autogovern, ni a la nostra continuïtat com a nació. Però els intents d’encaix de Catalunya a l’Estat espanyol i les seves reiterades respostes són avui una via sense recorregut, Catalunya ha d’iniciar una nova etapa basada en el dret a decidir; és per tot això que el Parlament expressa la necessitat que Catalunya faci el seu propi camí, constatant la necessitat que el poble català pugui decidir lliurement i democràticament el seu futur col·lectiu, per tal de garantir el progrés social, el desenvolupament econòmic, l’enfortiment democràtic i el foment de la cultura i la llengua pròpies (...)'. S'ha aprovat amb el vot en contra del PP.

Precs i preguntes

1) Hem demanat al regidor Jaume Vegas com es va calcular la reserva de l'espai de pàrquing a la Fira de Santa Tecla.

2) Hem demanat perquè no es compleix la moció aprovada l'anterior Ple segons la qual l'estelada hauria d'onejar al pal central de la façana de l'Ajuntament.

3) Finalment hem demanat al regidor de medi ambient Àngel Guiu que convoqui la Comissió d'Horts Urbans en el menor temps possible i abans que les condicions climatològiques esdevinguin adverses.